مدیریت فناوری اطلاعات

مریم حبیب همدانی

مدیریت فناوری اطلاعات

مریم حبیب همدانی

بخش دوم

يكشنبه, ۱۰ دی ۱۳۹۶، ۰۴:۳۹ ب.ظ


❌جامعۀ هدف را مشخص کنید❌❌

ممکن است دسترسی به افرادی که می‌توانند پاسخ مفید به پرسش‌نامۀ شما بدهند، عملی نباشد. در چنین مواقعی، نیاز خواهید داشت که یک نمونه از جامعۀ مورد نظر را برای بررسی انتخاب کنید.  

✔️جمعیت: همۀ اعضای گروهی که به آن علاقه‌مندید.
✔️نمونه: زیرمجموعه‌ای از جمعیت انتخاب‌شده برای دریافت پرسش‌نامه.
✔️مخاطبان: زیرمجموعه‌ای از نمونه‌هایی که پرسش‌نامه را کامل می‌کنند و برمی‌گردانند.

⚠️⚠️هنگام انتخاب نمونه مطمئن شوید که او نمایندۀ جمعیتی است که دربارۀ آن‌ها مطالعه کرده‌اید.
برای مثال نمونۀ مدنظر شامل زنان و مردان باشد. همچنین مخاطبان پرسش‌نامه از طیف‌های مختلف جامعه با میزان تحصیلات متفاوت باشند.

▪️شرایط پرسش‌نامه
سرعت پاسخ‌گویی را با فراهم‌آوردن اطلاعات و دستورالعمل‌های واضح به‌صورت زیر افزایش دهید:

   💡 مشخص کنید شما چه کسی هستید. سعی کنید در چند خط هدف پرسش‌نامه را برای پاسخ‌گویان بیان کنید.
    دستورالعمل واضحی برای چگونگی پاسخ‌گویی به پرسش‌ها فراهم آورید؛ مثلاً آیا یک یا چند پاسخ مورد انتظار شماست؟ آیا پاسخ‌ها باید رتبه‌بندی شده باشند؟ در این صورت آیا «۱»، بالاترین امتیاز است یا پایین‌ترین؟
    بسته به نوع پرسش‌نامه (کتبی و ایمیلی و موبایلی) از پرسش‌های متناسب استفاده کنید.

  • مریم حبیب همدانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی