مدیریت فناوری اطلاعات

مریم حبیب همدانی

مدیریت فناوری اطلاعات

مریم حبیب همدانی

چهار قانون

پنجشنبه, ۲۳ آذر ۱۳۹۶، ۰۷:۰۲ ب.ظ

چهار قانون ذهنی که با دانستن آنها بهتر میتوانیم ذهن خود را کنترل کنیم:

1⃣قانون اول: هرعملی که بصورت عادت و تکرار درآید کنترل عصبی آن عمل از بالای مغز یعنی ضمیر خودآگاه به پایین یعنی ضمیر ناخودآگاه می رود، به عبارت دیگر با تکرار یک عمل ارادی، آن عمل تبدیل به یک عمل غیر ارادی میشود مثل عادت به چک کردن دائمی گوشی موبایل.


2⃣قانون دوم:  هر پیامی که به مغز خطور می کند یا گفته می شود در ضمیر ناخود آگاه تاثیر می گذارد و چنانچه تکرار شود، اثر آن چندین برابر خواهد بود.

🔆روزانه 5 هزار اندیشه از مغز ما عبور می کند و متاسفانه اکثر این اندیشه ها منفی است، بنابراین باید بسیار مراقب واژه هایی که به کار می بریم، موسیقی هایی که گوش می دهیم، حرفهای اطرافیانمان و ... باشیم، چون که همه ی واژه ها از نظر ضمیر ناخودآگاه بار معنایی مثبت یا منفی دارند.

به طور مثال وقتی می گوییم: من بدبختم، ضمیر ناخود آگاه این ورودی را پذیرفته و تکرار می کند.


3⃣قانون سوم: گاهی ضمیر خودآگاه و ناخودآگاه در زمینه ای باهم درتعارض قرار می گیرند مثل زمانی که می خواهید از پلی معلق عبور کنید، تاخودآگاه به شما میگوید نرو، دست و پا چلفتی و خودآگاه میگوید، برو...


4⃣قانون چهارم: هرگاه ضمیر ناخودآگاه و خودآگاه در انجام امری باهم به توافق برسند توانشان در هم ضرب میشود و توانایی فرد در انجام یک رفتار چندین برابر میشود.
اگر بدانید به کجا می روید، تبدیل به شخص موثرتری می شوید.

  • مریم حبیب همدانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی